Ελληνικό Κέντρο Focusing

"βαθιά στο χώμα
και βαθιά στο σώμα μου
θα πάω να βρω ποιος είμαι"
"Ο μικρός Ναυτίλος" Οδ. Ελύτης

 

Ελληνικό Κέντρο Focusing - Εκπαίδευση

Τραυματοθεραπεία

Πρόγραμμα εκπαίδευσης στην Προσωποκεντρική και focusing-βιωματική Τραυματοθεραπεία

Υπεύθυνος:

Εμμανουήλ Βανταράκης

Διαβάστε περισσότερα στο
http://www.focusing-therapy.gr


Η εκπαίδευση περιλαμβάνει την επεξεργασία του ψυχικού τραύματος σύμφωνα με την Focusing Βιωματική Ψυχοθεραπεία.

Ως αιτία της δημιουργίας του ψυχικού τραύματος θεωρείται η αναστολή και η παράκαμψη της “βιωματικής διαδικασίας”, που έχει ως αποτέλεσμα την δυσπροσαρμοστικότητα του ατόμου και την δημιουργία συμπτωματολογίας.

Το στρέψιμο της προσοχής /επίγνωσης του ατόμου στην “βιωμένη αίσθηση” της τραυματικής εμπειρίας, με στόχο την αποκατάσταση της “βιωματικής διαδικασίας” του, αποτελεί την κεντρική προσπάθεια για την επεξεργασία του ψυχικού τραύματος, σύμφωνα με την Focusing Βιωματική Ψυχοθεραπεία.

Με την ολοκλήρωση του εκπαιδευτικού προγράμματος χορηγείται Πιστοποιητικό Εκπαίδευσης στη Focusing - βιωματική Τραυματοθεραπεία


Περιεχόμενα της Εκπαίδευσης:

  • Τύποι Ψυχικού Τραύματος

  • Οι Τρείς Διαστάσεις του Τραύματος

    • Νευροφυσιολογική
    • Φαινομενολογική
    • Υπαρξιακή
  • Εισαγωγή στην Focusing Βιωματική Ψυχοθεραπεία

  • Οι Φάσεις Επεξεργασίας του Ψυχικού Τραύματος

  • Βασικές Αρχές της Τραυματολογίας

  • Ψυχικό Τραύμα και Εξαρτήσεις

  • Οι κίνδυνοι για τον Ψυχοθεραπευτή

http://www.focusing-therapy.gr

Νέα - Ανακοινώσεις - Blog

Για τα τελευταία νέα και ανακοινώσεις επισκεφθείτε το blog μας στη διεύθυνση:

http://focusing-hellas.blogspot.com

What's New... from THE FOCUSING INTSITUTE

 

 

 

 

 

trauma - memory - Magritte

"Ότι ξεχνούν οι άνθρωποι, τα κύτταρα το θυμούνται.
Το σώμα, αυτός ο ελέφαντας"
Middlesex, G. Ευγενίδης


Ειδικοί Στόχοι του Εκπαιδευτικού Προγράμματος

Σε Προσωπικό Επίπεδο

  • Τη συνειδητοποίηση ότι το κύριο συμβουλευτικό/θεραπευτικό εργαλείο είναι ο εαυτός του θεραπευτή και όχι τόσο οι ακαδημαϊκές, θεωρητικές γνώσεις. Γι’αυτό είναι απολύτως απαραίτητη η προσωπική του ανάπτυξη και καλλιέργεια.
  • Την αναζήτηση συνεχούς αυτογνωσίας, η οποία περιλαμβάνει συνειδητοποίηση της αυτο-εικόνας του, των συνθηκών του αξίας, και του αντιληπτικού του πεδίου.
  • Την αναγνώριση του τρόπου με τον οποίο συμβολοποιεί τις εμπειρίες του και σχετίζεται με τα βιώματά του.
  • Την αναγνώριση των μηχανισμών άμυνάς του, με τους οποίους διαστρεβλώνει ή/και αρνείται τις εμπειρίες του, με συνέπεια την παράκαμψη της βιωματικής του διαδικασίας.
  • Την καλλιέργεια της δυνατότητάς του να εστιάζεται στην βιωματική του διαδικασία, είτε αφορά σε δικά του θέματα, είτε στην αλληλεπίδραση με τον πελάτη του.
  • Την σταδιακή απόκτηση εμπιστοσύνης και αποδοχής του εαυτού του.
  • Την αναγνώριση των τυφλών του σημείων (εμπειρίες, γνώσεις, σκέψεις, συναισθήματα, αξίες), τα οποία μπορεί να επηρεάσουν αρνητικά την συμβουλευτική/θεραπευτική του πρακτική.

Σε Θεωρητικό Επίπεδο

  • Την κατάκτηση ενός υψηλού επιπέδου θεωρητικής κατάρτισης και κατανόησης της Προσωποκεντρικής και Focusing-βιωματικής Προσέγγισης
  • Την σε βάθος κατανόηση της θεωρίας της Προσωπικότητας της Προσωποκεντρικής Προσέγγισης, καθώς και της θεωρίας Αλλαγής της Προσωπικότητας της Focusing-βιωματικής Προσέγγισης, έτσι ώστε να μπορεί να περιγράψει, για επιστημονικούς, ερευνητικούς και εποπτικούς λόγους, τον ψυχικό κόσμο του πελάτη του
  • Την καλλιέργεια της ικανότητάς του για κριτική ανάγνωση, μελέτη και ανασκόπηση της βιβλιογραφίας της Προσωποκεντρικής & Focusing-βιωματικής Προσέγγισης ειδικότερα, αλλά και της Συμβουλευτικής/Ψυχοθεραπείας γενικότερα
  • Την καλλιέργεια της κριτικής του σκέψης, καθώς και της συγκριτικής του κατανόησης των κυριότερων θεραπευτικών προσεγγίσεων, συμπεριλαμβανομένης και της δικής του
  • Την κατανόηση των προσωπικών, πολιτισμικών και κοινωνικών παραγόντων που επηρεάζουν την διαμόρφωση της προσωπικότητας και της ψυχολογικής διαταραχής

Σε Επίπεδο Δεξιοτήτων

  • Την καλλιέργεια των επικοινωνιακών του δεξιοτήτων.
  • Την καλλιέργεια των συμβουλευτικών/ψυχοθεραπευτικών του δεξιοτήτων.
  • Την περαιτέρω καλλιέργεια της ικανότητας για αυτόνομη, αλλά και ομαδική μελέτη και συγγραφή εργασιών.
  • Την καλλιέργεια της ικανότητας αναστοχασμού της συμβουλευτικής/ ψυχοθε-ραπευτικής πρακτικής του.
  • Την συνεχή φροντίδα του για ατομική ή/και ομαδική εποπτεία, τόσο για δικό του, όσο και όφελος του πελάτη του
  • Την ανάπτυξη δεξιοτήτων επίλυσης συγκρούσεων με άλλους
  • Την καλλιέργεια της ικανότητάς του για επαφή με τους άλλους, μέσα από τις αρχές της Προσωποκεντρικής και Focusing-βιωματικής Προσέγγισης.

Σε Κλινικό Επίπεδο

  • Την καλλιέργεια της ικανότητάς του να δημιουργεί και να διατηρεί ασφαλείς και με σεβασμό συμβουλευτικές/ψυχοθεραπευτικές σχέσεις
  • Την καλλιέργεια της ενσυναισθητικής του ικανότητας
  • Την αναγνώριση της άνευ-όρων αποδοχής του
  • Την ανάπτυξη της αυθεντικότητάς του και της έκφρασης αυτής
  • Την καλλιέργεια της ικανότητάς του να εστιάζεται στο βίωμά του και να αντλεί τις κατάλληλες για την σχέση του με τον πελάτη πληροφορίες
  • Την καλλιέργεια της ποιότητας της παρουσίας του
  • Την επιδίωξη της κατάληλης ανταπόκρισης, σεβόμενος την ιδιαιτερότητα του κάθε πελάτη του
  • Την φροντίδα της ομαλής, ασφαλούς και απρόσκοπτης διεξαγωγής της συμβουλευτικής/ψυχοθεραπευτικής διαδικασίας
  • Την αναγνώριση και τον σεβασμό των ορίων της συμβουλευτικής/ ψυχοθεραπευτικής πρακτικής του
  • Την αναγνώριση και τον σεβασμό των προσωπικών του ορίων
  • Την φροντίδα για την ομαλή παραπομπή των πελατών του
  • Την διατήρηση καλών σχέσεων με συναδέλφους του
  • Την αναγνώριση των σταδίων της θεραπευτικής διαδικασίας
  • Την αναγνώριση του ιδιοσυγκρασιακού τρόπου σχέσης του πελάτου του με το βίωμα του και την διευκόλυνση της αποκατάστασης αυτής της βιωματικής διαδικασίας
  • Την παροχή και διατήρηση του εξωτερικού πλαισίου συμβουλευτικής/ ψυχοθεραπευτικής εργασίας (χώρος, χρόνος, διάρκεια)
  • Την φροντίδα για διαρκή εποπτεία της συμβουλευτικής/ψυχοθεραπευτικής πρακτικής του

Σε Επαγγελματικό Επίπεδο

  • Την καλλιέργεια της επαγγελματικής του ταυτότητας, ως συμβούλου/ ψυχοθεραπευτή
  • Την αυτόνομη και ανεξάρτητη εξάσκηση της συμβουλευτικής/ ψυχοθεραπευτκής εργασίας του, είτε στο επίπεδο πρόληψης, είτε στο επίπεδο αντιμετώπισης προβλημάτων
  • Την δυνατότητα συνεργασίας, είτε με συναδέλφους, ή με δημόσιους ή /και ιδιωτικούς φορείς
Γενικοί Στόχοι - Αντικειμενικοί Στόχοι

Γενικοί Στόχοι

Το πρόγραμμα εκπαίδευσης στην Προσωποκεντρική και Focusing-βιωματική Συμβουλευτική και Ψυχοθεραπεία είναι ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που οδηγεί στην επαγγελματική εξειδίκευση της Συμβουλευτικής και Ψυχοθεραπείας.

Ο κύριος στόχος του προγράμματος είναι η επαρκής και πλήρης εκπαίδευση μελλοντικών Συμβούλων και Ψυχοθεραπευτών, ικανών να ασκήσουν με αυτογνωσία, υπευθυνότητα και επιστημονική κατάρτιση τ’ αντίστοιχα επαγγέλματα

Γι’αυτό και το συγκεκριμένο πρόγραμμα θεωρεί αναπόσπαστο μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας την προσωπική ανάπτυξη των εκπαιδευομένων, η οποία μπορεί και οφείλει να συμβαδίζει παράλληλα με την καλλιέργεια των συμβουλευτικών/ψυχοθεραπευτικών τους δεξιοτήτων, την θεωρητική τους κατάρτιση και την σύνθεση όλων αυτών στην εποπτευόμενη πρακτική εφαρμογή τους.

Συνεπώς το πρόγραμμα βασίζεται στους παρακάτω κεντρικούς άξονες:

  • την προσωπική ανάπτυξη
  • την ομαδική εκπαίδευση
  • την κλινική άσκηση/πρακτική
  • την εποπτεία

Αντικειμενικοί Στόχοι

Κεντρικός στόχος του προγράμματος θεωρείται η απόκτηση της επαγγελματικής ταυτότητας του Προσωποκεντρικού και Focusing-βιωματικού συμβούλου/ψυχοθεραπευτή, μέσα από την προσωπική ανάπτυξη του εκπαιδευόμενου, η οποία στηρίζεται:

  • Στην θεωρητική του κατάρτιση και κατανόηση της Προσωποκεντρικής και Focusing-βιωματικής Προσέγγισης
  • Στην καλλιέργεια των συμβουλευτικών/ψυχοθεραπευτικών δεξιοτήτων του, για την δημιουργία και διατήρηση μιας συμβουλευτικής/ θεραπευτικής σχέσης με ένα ευρύ φάσμα ανθρώπων.
  • Στην ικανότητά του για αναστοχασμό και κριτική επισκόπηση, στα πλαίσια της εποπτείας αρχικά, της κλινικής του άσκησης, και στη συνέχεια της συμβουλευτικής/ψυχοθεραπευτικής του πρακτικής εργασίας.
  • Στην αποδοχή της αναγκαιότητας να λειτουργεί και εφαρμόζει την συμβουλευτική και ψυχοθεραπευτική του πρακτική, μέσα σ’ ένα αυστηρά δεοντολογικό πλαίσιο.